Světová jednička v realitách
2 384 nemovitostí, 290 makléřů, 46 kanceláří, 35 developerských projektů. Česky English

CENTURY 21 Bonus Brno

Lokalita
Obsahuje text

Rady a tipy při prodeji nemovitosti

Jste připraveni prodat Váši nemovitost? Prodávající s praktickým přístupem má lepší výchozí pozici pro dosahování svých cílů. Ať už prodáváte nemovitost poprvé nebo jste v realitním světě zkušení, mohli byste uvažovat o osvojení si následujících rad:

-          Stanovení správné ceny pro Vaši nemovitost

-          Použití moderního marketingu k předvedení těch nejlepších výhod Vaší nemovitosti

-          Drobná zlepšení mohou udělat velký rozdíl.

Stanovení ceny

Klíčovou částí marketingového plánu je stanovení ceny inzerované nemovitosti. Pokud je příliš nízká, nedosáhnete optimálního zisku. Pokud je příliš vysoká, zájemce to odradí. K určení nejlepší požadované ceny prodiskutujte s makléřem ceny nedávno prodaných nemovitostí, vyhodnoťte konkurenční nabídky a prostudujte si tržní trendy. Makléři CENTURY 21 jsou vyškoleni tak, aby Vám s pomocí těchto informací pomohli dosáhnout té správné požadované ceny. Je také vhodné prodiskutovat další podmínky, jako je načasování a kroky, které mohou být spojeny s prodejem nemovitosti. Obojí může pomoci upoutat pozornost na Vaši nemovitost u potenciálních kupců.

Lokalita: Pokud je Vaše nemovitost umístěna v žádané lokalitě, budete moci nasadit vyšší cenu než u stejné nemovitosti v méně populární oblasti.

Stav: Nemovitost, která byla řádně udržovaná a vypadá lépe, se vždy prodá za více peněz než ta, u které se údržba odkládala (zanedbávala) a potřebuje opravit.

Žádané vybavení: Pokud má nemovitost momentálně nové a moderní vybavení, zvýší to její cenu.

Výpočet ceny za metr čtvereční: Průměrná cena na čtvereční metr ve Vašem okolí by neměla být jediným určujícím faktorem při určování ceny Vaší nemovitosti, ale může být užitečným startovním bodem. Pamatujte, že při určování ceny může být použito několik metod.

Formální tržní analýza může být důležitá v případech, kdy máte ojedinělou (zvláštní) nemovitost, pokud se ve Vaší oblasti v nedávném období příliš neprodávalo, pokud spolumajitel nesouhlasí s cenou nebo pokud se vyskytne jiná okolnost znesnadňující uvedení ceny nemovitosti. Odhadce uváží lokalitu nemovitosti, její vzdálenost od škol a dalších veřejných zařízení, velikost stavební parcely, velikost a stav nemovitosti jako takové a prodejní ceny nedávno prodaných srovnatelných nemovitostí. 

Prohlídky Vaší nemovitosti

I když je kupující ve Vašem domě hostem, chcete, aby se cítil jako doma a ne jako vetřelec.

Nyní je čas připravit Vaši nemovitost pro prohlídku. Začněte s pořádným úklidem, potom odstraňte co nejvíce nepořádku, doporučujeme také nově vymalovat, uklidit dvůr a zahradu. Zeptejte se svého makléře na další tipy, které mohou pomoci vytvořit lepší dojem z Vaší nemovitosti u většiny kupujících a zároveň náklady budou ve velmi rozumné míře.

Pokud to počasí dovolí, otevřete okna pro čerstvý vzduch. Pokud je venku příliš hlučno, ponechejte je zavřené. Když je chladno, zapněte topení. Musíte zabezpečit, aby teplota uvnitř byla příjemná a dala tak kupujícímu důvod zůstat déle, obzvlášť během horkých či chladných dnů!

Zapalte oheň v krbu. Pohrajte si s vizuálním dojmem. Otevřete všechna okna bránící přístupu světla. Pokud máte sezónní fotografie ukazující kvetoucí zahradu, podzimně zbarvené padající listí nebo třpytící se sněhovou pokrývku, použijte je přednostně. Rozsviťte všechna světla. 

Vyjednávání smluvních podmínek

Když je kupující připraven vyslovit nabídku, kontaktuje Vás a Vašeho makléře. Kupující by měli svou nabídku prezentovat formálně společně s uvedením formy financování. Návrh kupní smlouvy připravuje zpravidla prodávající, respektive právník prodávajícího.

Většina kupujících a prodávajících chce dosáhnout oboustranně výhodné dohody. Na úspěšném vyjednávání záleží nejvíce. Zahrnuje také naučenou schopnost používat určité schopnosti a techniky pro dosažení kýžených výsledků.

1. Začněte s vhodnou cenou a nabídkou

Lze bezpochyby říci, že významně přemrštěná cena Vaší nemovitosti odradí potenciální kupující. Stejně tak o mnoho nižší nabídka ze strany kupujícího praktický garantuje ztrátu zájmu prodávajícího. Požadovaná a nabízená cena by měla být odvozena od prodejních cen srovnatelných nemovitostí.

2. Respektujte zájmy dalších stran

Vědět, co je nejdůležitější pro druhou vyjednávající stranu, Vám může pomoci vyhnout se přílišnému tlačení na palčivá nebo citlivá témata. Například prodávající, který nechce ustoupit z prodejní ceny, může být ochotný zaplatit více z nákladů na transakci nebo uhradit více oprav, zatímco kupující spěchající na datum nastěhování může chtít zaplatit vyšší část nákladů za transakci nebo se vzdát nějakých významnějších oprav.

3. Buďte připravení ke kompromisům

Oboustranně výhodná smlouva neznamená, že prodávající i kupující získají vše, co chtěli, ale že něco získají a z něčeho sleví. Buďte, prosím, připraveni na vyjednávání a při něm se zaměřte na Vaše hlavní priority.


Každá kancelář je nezávisle vlastněna a řízena.