Marketing nemovitosti

1. KROK - Marketingový plán

Makléř CENTURY 21® pro Vaši nemovitost vytvoří marketingový plán, který ji pomůže odlišit od ostatních nemovitostí a přitáhne zájemce o její pronájem. Při tvorbě tohoto plánu využívá makléř „CENTURY 21 Marketing System“, který představuje rychlý export Vaší nemovitosti na přední realitní servery a do tištěných magazínů, umístění Vašeho inzerátu na stránky www.century21.cz a do výlohy realitní kanceláře, odesílání Vašeho inzerátu poptávajícím, kteří projeví zájem o nemovitost stejných nebo podobných parametrů a další činnosti vedoucí k rychlému pronájmu Vaší nemovitosti. Velká část práce makléře nebude ani vidět, ani slyšet. Protože je ale důležité, abyste měli o celém procesu přehled, předáváme našim klientům při podpisu exkluzivní smlouvy detailně zpracovaný marketingový plán, v němž je přehledně vyznačeno, kde a jakou formou budeme jeho nemovitost na trhu prezentovat. Kdykoli si tak můžete zkontrolovat, že pronájem Vaší nemovitosti probíhá tak, jak jste si s Vaším makléřem domluvili. Zároveň se makléř klientovi zavazuje, že ho bude minimálně jednou týdně o průběhu pronájmu jeho nemovitosti informovat.

2. KROK - Stanovení správné výše nájemného

Klíčovou částí marketingového plánu je stanovení správné výše nájemného Vaší nemovitosti. Pokud je nájemné příliš nízké, nedosáhnete optimálního výnosu, a pokud je zase příliš vysoké, zájemce to odradí. Optimální výši nájemného stanovíte společně s Vaším makléřem CENTURY 21, který pro Vaši nemovitost vypracuje tzv. Srovnávací tržní analýzu, ve které uváží lokalitu, občanskou vybavenost, velikost, stav a vybavení nemovitosti a také výši nájemného nedávno pronajatých srovnatelných nemovitostí.

Společně s výší nájemného se musíte také rozhodnout, zda veškeré poplatky za služby (elektřina, voda, plyn, odpad) bude hradit přímo nájemce nebo je budete hradit Vy (v takovém případě by Vám poplatky platil nájemce společně s nájmem). Výčet zálohových plateb můžete zakomponovat do nájemní smlouvy, čímž předejdete možným komplikacím v budoucnu. Na závěr musíte také zvážit stanovení kauce (depozita), která je placena pronajímateli zpravidla ve výši jednoho měsíčního nájemného a poplatků za služby.

 

3. KROK - Prohlídky nemovitosti

I když je nájemce ve Vaší nemovitosti hostem, chcete, aby se cítil jako doma. Proto je důležité Vaši nemovitost na prohlídku důkladně připravit. Začněte pořádným úklidem. Doporučujeme také nově vymalovat, uklidit dvůr a zahradu, pohrát si s vizuálním dojmem nemovitosti či rozsvítit všechna světla. Zeptejte se svého makléře na další tipy, které mohou pomoci u většiny potenciálních nájemců vytvořit lepší dojem z Vaší nemovitosti.
       
Rádi byste získali více informací týkajících se procesu pronájmu nemovitosti?